Bezoek burgemeester Marieke Moorman

Route 33. Halte 3 Wanroij

Geweldig leuke middag vandaag met burgemeester Marieke Moorman.

We zijn gestart met een lunch samen met de ouderen bij dagbesteding de Koffiepot. Daarna met fietsen die beschikbaar gesteld waren door Thijs vertrokken we naar

de school. Hier vertelde kinderen de plannen over de nieuwbouw school. De kinderen brachten via een rondleiding door de school, de burgemeester bij de vrijwilligers van de bibliotheek. Hier werd uitgelegd hoe de bieb draaide en kan blijven bestaan. Via de klimaattuin waar een groep enthousiaste vrijwilligers het ontstaan van de klimaattuin uitlegde, werd er koers gezet naar het Kattepedje, ook hier volgde door een groep vrijwilligers een korte uitleg over het ontstaan van het Kattepedje. Via de Peelstraat kwamen we bij de Waterval. Hier werd verteld over een uniek natuurverschijnsel veroorzaakt door de Peelrandbreuk, als aandenken aan dit verschijnsel ontving de burgemeester een heuse broeksteen.

Ivm de tijd is de Molen wel bezocht maar niet beklommen dit houden we tegoed want er stond ook nog een afspraak bij het zorgcollectief op de agenda. Hier werd het belang en de activiteiten onder de aandacht gebracht door enkele vrijwilligers.

Als afsluiting zijn we met iedereen samen gekomen bij het Wapen van Wanroij. Hier werd de functie en de mogelijkheden van het gebouw getoond.

Waarna we met een groepsfoto deze leerzame en leuke middag hebben afgesloten.